İade & Garanti Şartları
İADE - İPTAL &
GARANTİ ŞARTLARI
Garanti şartları
Mağazamızda satılan ürünler
ithalatçı veya imalatçı firma garantisi altındadır. Tamir veya değişim
işlemleri garanti veren firma veya yetkili servisleri tarafından yapılmaktadır.
Arızalı ürününüzü faturası veya garanti belgesi ile birlikte, garanti
belgesinden ya da kullanım kılavuzundan bulacağınız size en yakın yetkili
servisi arayarak, garanti kapsamında ürününüzün tamirini veya değişimini
yaptırabilirsiniz.
Bazı yetkili servisler kargo ile de ürün kabul edebilmekte ya da doğrudan
sizden ürünü aldırtabilmektedirler. Lütfen bu yönde hizmetleri olup olmadığını
sorunuz.
Seri numarası olan ürünlerde yetkili servisler ürünün seri numarasından garanti
kapsamını kolaylıkla bulabilmekte ve onarım işlemlerine başlayabilmektedir.
İade ve cayma hakkı
Web sitemiz üzerinden yapılan
satışlar Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliğine tabi satışlardır ve bu kanun-yönetmelikteki hükümleri
uygulamaktadır.
İade edeceğiniz ürünlerin aşağıdaki şartlara uygun olması işlemlerin hızlı bir
şekilde tamamlanmasını sağlayacaktır:
İade edeceğiniz ürüne ilişkin web sayfamızda yeralan iletişim bilgileri
doğrultusunda bizimle irtibata geçmeniz ve bildirimde bulunmanız gerekmektedir.
İade bildiriminde bulunulmadan gönderilecek ürünler müşteriye geri
gönderilecektir.
Ürünlerin kutusu üzerindeki, ithalatçı veya üretici firma tarafından
yapıştırılmış olan etiketlerin yırtılması, vakumlu veya jelatinli ambalajın
açılması durumlarında, iade talepleri kabul edilmemektedir.
İadenin, satın alınan ürünün ambalajı açılmadan, tahrip edilmeden, bozulmadan
ve ürün kullanılmadan teslim tarihinden itibaren yedi (7) günlük süre içinde
gerçekleştirilmesi gereklidir.
Ürünler orijinal ambalajlarından çıkarılarak kullanıldıktan sonra iade edilme
istekleri için 1 haftalık geri alım süresi işlememekte ve ürün kesinlikle geri
kabul edilmemektedir.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
'un 4.Maddesine göre, "Tanıtım ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve
ilânlarında yer alan niteliklerine aykırı olan ya da kullanım amacı bakımından
tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan maddi, hukuki veya ekonomik
eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. Müşteri, malın
teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıplı mal bildiriminde bulunursa,
ürünü iade etme, bedel indirimi, ücretsiz değişim ya da ücretsiz onarım
haklarından birine sahiptir.” .
Ayıplı Mal bildiriminde bulunarak yukarıda belirtilen haklardan faydalanmak
için;
Ürünün özellikleri, tanıtımında belirtilen özelliklerden farklıysa ya da,
müşterinin üründen beklediği faydayı azaltan eksiklikler varsa, ürün, ayıplı
mal sınıfına girer.
Müşteri, 14 gün içerisinde ayıplı mal bildiriminde bulunmalıdır.
Ayıplı Mal bildiriminde, ürünün ithalatçısı düzenlenen bir raporla kullanım
hatasının bulunup bulunmadığı belirlenir. Kullanıcı hatasının olduğu tespit
edilirse, müşteri, haklardan faydalanamaz.
Cayma hakkı
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği
'nin 8. Maddesine göre, müşteri, "Ürünü teslim aldığı tarihten itibaren
yedi gün içerisinde hiçbir sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.” . Buna
göre, müşteri, ürünü aldıktan sonra, 7 gün içerisinde sebepsiz iade etme
hakkına sahiptir.